Iz tiskane izdaje

Izbranih pet iz Sarajeva '13

rsz sff 2013

 

19. Sarajevski filmski festival (15.–23. 8. 2013)

 

Tina Poglajen

 

 

Preberi več...

 

Špice in avtorske pravice

rsz citizen-kane-end-title-2

 

Milan Ljubić

 

 

Dlje kot obstajata film in televizija, daljši so napisi ob začetku in koncu del. Nekoč so bila največja imena svetovnega filma na kratko napisana ob začetku filma. Scenarist in režiser sta bila napisana skupaj v enem kadru, glavne vloge so bile skupaj, včasih po dve, včasih tri ali štiri. Sledilo je obdobje, ko so na koncu filma še enkrat ponovili imena po vlogah. Napisali so seznam vlog in igralcev.

Preberi več...

 

Ob filmu Vsi drugi

rsz vsi-drugi-01

 

Enotni v prepričanju: »Nočem biti kot vsi drugi.«

 

Katja Čičigoj

 

»Hotela sem posneti film o detajlih v partnerskem odnosu, ki jih drugim ne moreš zaupati,« je o svojem drugem celovečercu Vsi drugi (Alle Anderen, 2009) dejala mlada režiserka, scenaristka in producentka Maren Ade. »Če bi jih prijatelji vprašali, kaj se je zgodilo na Sardiniji, ne bi mogla iskreno odgovoriti.«

Preberi več...

 

Cela večnost za njih

rsz 1986 - ekv photo 1

Ekatarina Velika: Kot bi bilo nekoč

 

Gregor Bauman

 

Nekaj let je minilo, preden so me moje novovalovske noge zanesle na drugo stran – iz Akademije preko Save proti Zemunu. V sebi sem še vedno nosil tisti nori klic generacije, ki ga z odra zagrebškega Kulušića na albumu EKV Live '88 brez predsodkov izstreli Dražen Vrdoljak. Kot da je bilo nekoč, kot da je bilo tu …

Preberi več...

 

Prerok ali Boter po francosko

rsz prerok114

Mateja Valentinčič

 

Jacques Audiard je v nekem intervjuju dejal, da ga je v Preroku (Un prophète, 2009) zanimalo predvsem, kako pokazati notranjost junaka, njegovo doživljanje, kar je v čistem žanrskem filmu redko. To je prav tisti presežek, zaradi katerega se v Preroku zlahka identificiramo z njegovim junakom, pa čeprav je v resnici antijunak, ki napreduje po hierarhični lestvici organiziranega kriminala. Audiard, sicer ugleden scenarist, ima kot režiser za sabo pet celovečercev in kup cezarjev, francoskih nacionalnih filmskih nagrad.

Preberi več...

 

Spreminjanje slike v multimedijski glamur

rsz dsc 3754

 

Tretji čudež Petra Greenawaya

 

Petja Grafenauer

 

Beneško poletje 2009 je poleg 53. bienala vizualnih umetnosti množicam turistov ponudilo multimedijski performans Svatba v Kani Paola Veroneseja. Vizija Petra Greenawaya. Projekt se je, le dober lučaj od trga Sv. Marka, nekajkrat dnevno zgodil v obednici samostana na otočku San Giorgio Maggiore.

Preberi več...

 

Skyfall in bratranci

rsz skyfall-29a

 

Matevž Luzar in Gorazd Trušnovec

 

 

ML: Pri pisanju o Bondovi franšizi se vedno poudarja zgodovino filmov, zasedbo, njegova dekleta in spreten marketing. Skyfall (2012, Sam Mendes) pa predstavlja precejšen odmik od vseh klasičnih lastnosti. Je celo odmik od osnovnega koncepta Bonda in postavlja nove temelje za novo občinstvo in nov čas. Že dolgo me ni kak blockbuster tako zabaval in navduševal – ne glede na petdesetletnico je resnično zadel v polno.

Preberi več...

 

Film - dogodek

VdR Affiche2013 web 04

Visions du Réel, Nyon (19.–26. april 2013)

 

Sabina Đogić

 

"... noben film ni dovolj dokumentaren, da bi se lahko imenoval 'dokumentarni'. Zato ker je v vsakem dokumentu zajet že tudi naš pogled nanj; ker v njem odseva avtorjevo gledišče. Ko se odločimo za določen kot in zavrnemo alternativne tri, sprejmemo odločitev, ki ta dokument spremeni ... H katerem koli subjektu pristopiš, vplivaš na njegovo resničnost." Abbas Kiarostami[1]

Preberi več...

 

Za dežjem posije sonce

rsz slp-10

Ko je Harry srečal Sally v kukavičjem gnezdu

 

Ana Jurc

 

Je bila zloglasno učinkovita podpora Harveyja Weinsteina res edini razlog, da so se na letošnji podelitvi oskarjev zaradi »majhne« romantične komedije celo mogočnemu Lincolnu tresle hlače? Pustimo za hip ob strani, da sta bila na koncu osmoljena tako Spielbergova dostojanstvena, a suhoparna zgodovinska lekcija kot tudi varljivo poskočna komedija Za dežjem posije sonce (Silver Linings Playbook, 2012, David O. Russell). 

Preberi več...

 

Angeli brez kril

26fglf-x126. Festival gejevskega in lezbičnega filma (27. 11.–5. 12. 2010)

 

Katarina Majerhold

 

V ZDA se kar vrstijo kampanje znanih osebnosti, v katerih pozivajo proti nasilju nad mladimi geji in lezbijkami. Statistike namreč kažejo, da jih v ZDA kar 10 do 20 % stori samomor po zasmehovanju, zastraševanju in nasilju zaradi spolne usmerjenosti.

Preberi več...

 

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

«ZačetekPrejšnja12345678910NaslednjaKonec»
Domov
Novice
Fokus
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
Opazili smo
FIPRESCI
Kazala
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Razpisi
Impresum
Iz arhivov
Nepreslišano
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

rsz ekran-naslovka-20140706-small

 
KOLUMNA

Nacija in lokacija

 

»Moraš definirati, kaj delaš, svoje stališče, v bistvu moraš biti radikalen – tam zunaj je toliko drugih, ki jih zanimajo podobne stvari kot tebe,« je v pogovoru, ki ga objavljamo v središču Ekrana, povedal švicarski dokumentarist Christian Frei. V intervjuju smo se ves čas ukvarjali z vprašanjem razmerje med etiko, estetiko in tehnologijo avdiovizualne produkcije in reprodukcije, pri čemer je Frei zatrdil: »Na ravni tega, kar je pri dokumentarcih fascinantno, se vse razvija precej počasi. Umetnost filmskega ustvarjanja se ne spreminja tako radikalno, kot mislimo.«

Preberi več...  
mens hairstyles sectional sofas Home decorators Hotels and resorts
Pasica
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell