Iz tiskane izdaje

Obred

rsz the rite movie 14

 

 

Matjaž Juren

 

 

Pravzaprav bi bil za filme o eksorcizmu že skrajni čas, da predrugačijo svojo »zjahano« fabulativno paradigmo, ki od Friedkinovega Izganjalca hudiča (The Exorcist, 1973) naprej neslavno životari v številnih slabih ali slabših ekranizacijah in poskuša malopridno profitirati na tem ali onem detajlu, ki mu sila še ni bila storjena tolikokrat, da mu ne bi mogla biti še enkrat.

Preberi več...

 

Svobodi naproti

rsz lfdr-12

André Téchiné: Dekle z vlaka

 

Nina Cvar

 

Eden najpomembnejših postnovovalovskih režiserjev, André Téchiné, v filmu Dekle z vlaka (La fille du RER, 2009) nadaljuje s svojimi značilnimi filmskimi slikanji raznolikih človeških značajev, ki pa jih nikoli ne obarva v zgolj črno-bele pomenske determinante, temveč jih vselej nežno odene v pisane odtenke, ki vseskozi uhajajo esencialistično zakoličenim družbenim hierarhijam.

Preberi več...

 

Adria Blues

rsz k 000005

 

Tina Poglajen

 

 

Toni Riff (Senad Bašić) je bivši roker iz Bosne, ki ne more ali ne želi več igrati kitare ter namesto tega igra tetris. Nad tem je bolj kot on sam zaskrbljena njegova žena, Sonja (Mojca Funkl), ki ga s potovanjem na obalo in z nočitvijo v hotelu Adria poskuša pripraviti, da bi se spet začel ukvarjati z glasbo.

Preberi več...

 

Herschell Gordon Lewis

rsz hglewis2

 

Mož, ki je obarval filmsko platno rdeče

 

Miha Mehtsun

 

 

»Blood Feast sem večkrat primerjal s pesmijo Walta Whitmana: sicer je zanič, je pa prva svoje vrste.« H. G. Lewis

Preberi več...

 

Panika na vasi

rsz town called panic-701405

Posrečen prispevek k blaznosti

 

Dare Pejić

 

Animirani film Panika na vasi (Panique au village, 2009), v režiji belgijskega tandema Stéphane Aubier in Vincent Patar, je zaživel tudi na velikem platnu. Njuna istoimenska serija je dolga leta žela uspehe na francoskem TV-kanalu Canal+, komični vaški prebivalci z atrofiranim občutkom za resničnost pa so lani prepričali žirijo v Cannesu, ki je film uvrstila v svoj uradni izbor.

Preberi več...

 

Morilec Joe

rsz killer-joe-mcconaughey

 

Matic Majcen

 

 

Vajeni smo že, da 76-letni ameriški režiser William Friedkin s svojimi humornimi vložki »ukrade šov« svoji filmski ekipi v javnosti. Tako je denimo lani v Benetkah na novinarski konferenci ob premieri filma Morilec Joe (Killer Joe, 2011) od novinarjev najprej zahteval, naj mu namesto mlačnega aplavza ploskajo s stoječimi ovacijami.

Preberi več...

 

Distinktivnost Wesa Andersona

rsz wes-anderson-moonrise-kingdom-ots

 

Kraljestvo vzhajajoče lune v luči Andersonovega filmskega simulakra

 

Nina Cvar

 

 

Distinktivnost filmskega sistema Wesa Andersona, ki vključno s Kraljestvom vzhajajoče lune (Moonrise Kingdom, 2012) šteje sedem celovečercev, je vtkana domala v prav vsak posnet prizor.

Preberi več...

 

Cesta

rsz cesta-14

Boga ni in mi smo njegovi preroki

 

Andraž Jerič

 

 

Prvinski strah pred apokalipso, pred smrtjo in totalnim uničenjem je človeštvu poznan že od nekdaj. Konec sveta v takšni ali drugačni obliki omenjajo vse večje religije, ki ponavadi pridigajo tudi o vzrokih za njegov prihod pa tudi o načinih, kako se mu izogniti. A danes, v času vse večjega opuščanja in zavračanja verskih tradicij, je ta strah vse bolj prisoten (in tudi pristen).

Preberi več...

 

Superžur

rsz superzur-02

Jurij Meden

 

Superžur (Get Him to the Greek, 2010, Nicholas Stoller) predstavlja predvsem nov (poldrag) kamenček v mozaiku teze (o kateri je Ekran že pisal v prejšnji številki), da (idejnih) presežkov sodobnega Holivuda ne gre iskati v hiperproduciranih in hiperpromoviranih konceptualnih masturbacijah tipa Izvor (Inception, 2010, Christopher Nolan), še manj v fašistoidnih neokolonialnih fantazijah tipa Avatar (2009, James Cameron) ali Robin Hood (2010, Ridley Scott), če naštejemo samo nekaj naslovov »etabliranih« holivudskih »avtorjev«, ki so v zadnjem času burili domača platna. 

Preberi več...

 

Panika!

rsz panika4

 

Tina Bernik

 

»Kolk bi bilo lepo, da bi enkrat zjutraj kavica že čakala, pa da bi me Rudi kam pelal ven, na kosilo, na primer, al pa na potovanje. Ne, še boljš, na križarjenje,« med kuhanjem kave in sekljanjem zelenjave, ki že v uvodnih kadrih napoveduje seciranje in sesuvanje njenega življenja, razmišlja 40-letna Vera, mama, žena, medicinska sestra, predvsem pa zdolgočasena in kot nekaj samoumevnega sprejeta ženska, ki zase pravi, da je narejena za ležanje na plaži, »kjer bi hitr smisu najdla«.

Preberi več...

 

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

«ZačetekPrejšnja12345678910NaslednjaKonec»
Domov
Novice
Fokus
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
Opazili smo
FIPRESCI
Kazala
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Razpisi
Impresum
Iz arhivov
Nepreslišano
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

rsz ekran-naslovka-20140706-small

 
KOLUMNA

Nacija in lokacija

 

»Moraš definirati, kaj delaš, svoje stališče, v bistvu moraš biti radikalen – tam zunaj je toliko drugih, ki jih zanimajo podobne stvari kot tebe,« je v pogovoru, ki ga objavljamo v središču Ekrana, povedal švicarski dokumentarist Christian Frei. V intervjuju smo se ves čas ukvarjali z vprašanjem razmerje med etiko, estetiko in tehnologijo avdiovizualne produkcije in reprodukcije, pri čemer je Frei zatrdil: »Na ravni tega, kar je pri dokumentarcih fascinantno, se vse razvija precej počasi. Umetnost filmskega ustvarjanja se ne spreminja tako radikalno, kot mislimo.«

Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
Pasica
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell