Iz tiskane izdaje

Eksperimentalno križarjenje med filmsko formo in pripovednimi konvencijami

rsz foto tomazvarlec2

 

7. Kino Otok/Isola Cinema (8.-12. junij 2011)

 

 

Katja Čičigoj

 

 

Letošnja zgodnja filmska trgatev je obiskovalcem festivala Kino Otok ponudila različne vrste izbranih del, ki bi jih bilo (z določeno mero umetne shematizacije, seveda) vendarle mogoče razvrstiti v dve osnovni vrsti.

 

Preberi več...

 

Besa

rsz-B-dsc 0570d

 

Ana Šturm

 

 

Slovenske manjšinske koprodukcije pridejo na redni spored naših kinematografov ponavadi zapoznelo in neopazno. Zgodovinsko dramo Besa (2009, Srđan Karanović) je bilo pri nas mogoče videti že vsaj trikrat, na Festivalu slovenskega filma v Portorožu 2009, na novem Mednarodnem festivalu evropskega in mediteranskega filma v Kopru ter med kralji in kraljicami lani na Liffu, potem pa je ponovno poniknila.

 

Preberi več...

 

18. Festival evropskega filma

Festival evropskog filma Palic 2011 hor-x

 

Palić, 16.–22. julij 2011

 

 

Dejan Ognjanović, prevod: Renata Zamida

 

 

Eden najpomembnejših filmskih festivalov v regiji, ki se je sredi julija odvijal na več lokacijah okoli jezera Palić in v bližnji Subotici, je bil v znamenju 100-letnice srbskega igranega filma, pri čemer se za prvi film šteje Karađorđe (1911, Ilija Stanojević–Čiča).

Preberi več...

 

Na sledi resnici

rsz-winters-bone 07

 

Nina Cvar

 

Na sledi očetu (Winter's Bone, 2010), drugi celovečerec ameriške režiserke Debre Granik, je bil poleg filma Oča (2010, Vlado Škafar) ter Podočnika (Kynodontas, 2009, Giorgos Lanthimos) nedvomno eden bolj zapomnljivih filmov v Perspektivah Liffa 2010. Dobitnik velike nagrade žirije na festivalu Sundance 2010 prijetno preseneča s kompleksno zgodbo, ki pa je navkljub številnim, mnogoplastnim vsebinskim odtenkom in metaforičnim namigovanjem nadvse gledljiva.

 

Preberi več...

 

O vazah in lažnih feministkah

ws-Potiche-09François Ozon: Gospodinja

 

Bojana Bregar

 

»Potiche« je francosko ime za okrasno vazo, za dekorativen predmet, ki nima posebne funkcije, razen da pridno nabira prah v kakšnem kotičku in v sili služi kot iztočnica za pogovor v stilu Kako lepa vaza, a je nova? Beseda služi v Franciji tudi za poimenovanje ženske, ki se poroči z vplivnim moškim in mu nato (bolj ali manj) zvesto stoji ob strani kot okrasek in v sili tudi kot iztočnica za pogovor v stilu Kako lepa žena, a je nova?

Preberi več...

 

64. Berlinalu na rob

rsz 3-nymphomaniac1-2064. Berlinalu na rob

 

6.–16.2. 2014

 

 

Peter M. Jarh

 

 

Preberi več...

 

Ugrabljeni

rsz prisoners-232738l

 

Matic Majcen

 

 

Med stopnjevanjem predoskarjevske vročice z najočitnejšimi kandidati za kipce (Gravitacija, 12 let suženj itd.) je bilo preveč preprosto spregledati filmUgrabljeni (Prisoners, 2013) Kanadčana Denisa Villeneuva. Režiser, ki se je uveljavil pred tremi leti s filmom Ženska, ki poje (Incendies, 2010), je tokrat opustil avtorske aspiracije in v roke vzel scenarij Aarona Guzikowskega, ki za sabo še nima omembe vrednih dosežkov.

 

Preberi več...

 

Rotterdam 2014: Paberkovalci in jaz

rsz 0-rotterdam-film-festival-201443. Mednarodni filmski festival Rotterdam (22. 1.–2. 2. 2014)

 

Simon Popek

 

O rotterdamskem festivalu je bilo od nekdaj zahtevno pisati artikulirano; hočem reči, težko je pisati o festivalu, ki bi rad bil obenem izviren, ekskluziven, eliten – poln svetovnih in mednarodnih premier – obenem pa imponiral popularnemu formatu »festivala festivalov«, ki ponavlja najvidnejše filme preteklega leta.

Preberi več...

 

»Ne!« Pinochetovi diktaturi

rsz ne-09

 

Petra Gajžler

 

 

Režiser Pablo Larraín, ki sicer prihaja iz politično desničarske družine in je bil na ta račun deležen kar nekaj očitkov v zvezi s svojimi filmi, ki se kritično lotevajo Pinochetove diktature, je s svojim zadnjim filmom, Ne! (No, 2012), sklenil filmsko trilogijo, ki skozi različne perspektive reflektira 15-letno obdobje kršenja človekovih pravic in ekonomskega neoliberalizma, ki ga je Pinochet pod vodstvom Miltona Friedmana in njegovih čikaških fantov načrtno uvozil iz ZDA.

Preberi več...

 

Prvi maščevalec: Stotnik Amerika

ws-captain06

 

Matjaž Juren

 

 

 

Žanr superherojskega filma se skozi tovarniško servilno »štancanje« brezštevilnih, anemičnih pamžev počasi, a zanesljivo spreminja v nepredirno brozgo, katere prečenje postaja bolj mučno kot tacanje skozi popoldanski TV-program.

 

Preberi več...

 

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

«ZačetekPrejšnja12345678910NaslednjaKonec»
Domov
Novice
Fokus
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
Opazili smo
FIPRESCI
Kazala
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Razpisi
Impresum
Iz arhivov
Nepreslišano
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

Ekran-nasl-1114-v3

 
KOLUMNA

17. Festivalu slovenskega filma ob rob

 

Letošnji Festival slovenskega filma je še radikalneje kot prejšnja leta pokazal vso bedo, praznino, povprečnost, neinventivnost, naivnost in infantilnost nacionalne filmske produkcije, poleg tega pa še naravnost osupljivo ustvarjalno siromaštvo in ozkoumnost cele vrste slovenskih filmskih subprodukcij – od študentskih del, kratkometražnega filma, televizijske produkcije in žal tudi neodvisne scene.

Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
Pasica
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell