Enciklopedija Ivice Matića

rsz_mali_oglasi

V okviru razstave Vse to je film! Eksperimentalni film v Jugoslaviji 1951-1991 v Moderni galeriji v Ljubljani vabijo organizatorji na predstavitev knjige slovenskega filmskega ustvarjalca, uveljavljenega dokumentarista Amirja Muratovića Slatka slast periferije / Enciklopedija Ivice Matića in na projekcije eksperimentalnih filmov Ivice Matića. Dogodek se bo odvil v četrtek, 24. februarja ob 18.00 v Moderni galeriji v Ljubljani. Ivica Matić je bil med najbolj vplivnimi bosansko-hercegovskimi režiserji. Svoje prve kratke filme je zažgal, več del se je izgubilo, najpomembnejši filmi (na sliki je fotografija iz njegovih Malih oglasov) so se ohranili: včasih spraskani, potrgani, zbledelih barv, drugič spet brez zvočnega zapisa ali naslova.

 

Nekateri izmed njih bodo po več desetletjih znova predstavljeni.


Slatka_strast_naslovnicaPeriferno sladostrastje je Matićev scenarij, ki bralca zmede s svojo impulzivnostjo, nenavadno dramaturgijo, zakladnico resničnih likov prepuščenih fatalizmu in počasnem umiranju v pozabljeni četrti velemesta. Knjiga Amirja Muratovića Sladka strast periferije / Enciklopedija Ivice Matića, ki je pravkar izšla v bosanskem jeziku, poskuša v ohranjenih delih prepoznati elemente filmskega pripovedovanja, značilne za Ivico Matića in na ta način opisati njemu lastno poetiko. Po abecednem redu se vrstijo analize filmov, opremljene s filmografskimi podatki in časopisnimi članki, zgodbe nerealiziranih scenarijev in idej za igrane filme, gesla o takratnih klubih, filmskih festivalih in sodobnikih, pa tudi gesla prizorov in likov, ki sestavljajo scenarij Periferno sladostrastje.

 

Umrl je leta 1976, star 28 let, nekaj mesecev po premieri svojega televizijskega igranega filma Ženska s pokrajino. V zadnjem prizoru je s smrtjo umetnika na nenavaden način nakazal lastno usodo. Ta film je prejel največ nagrad na svetovnih filmskih festivalih šele po letu 1989, ko so film prenesli na 35 mm trak. Emir Kusturica je Matićev scenarij Neveste prihajajo izbral za svoj dolgometražni prvenec.

 

Raziskovanja umetnosti gledanja, ki se jih je Matić loteval kot snemalec, so bila v njegovem času prezrta. Delo tega izjemnega cineasta z leti ostaja nenavadno sveže in zunaj časa.

 

Vir in povezava:

http://www.mg-lj.si/

 

Domov
Novice
Kolumna
Iz tiskane izdaje
Video
O Ekranu
Naročilo revije
Prodajna mesta
Impresum
Kontakt
NASLOVNICA AKTUALNE ŠTEVILKE

2017_naslovnica_ekran_februar_marec2017

 
KOLUMNA

Življenje po koncu filma


Začetek filma in najavna špica predstavljata tisto tanko mejo med realnostjo (kinodvorane) in fikcijo (filma), konec filma in njegova odjavna špica pa prečkata isto mejo v nasprotni smeri. Če je naloga začetka filma, da »nas iz rutine vsakdana popelje v svet fikcije«, kakor je nekje pripomnila Jela Krečič, je naloga filmskega konca in odjavne špice, da nas pospremita iz fikcije in privedeta nazaj tja, kjer smo že ves čas bili, na sedež dvorane.


Preberi več...  
mens hairstyles Hotels And Travels home decorators collection big lots furniture interior decorating Home decorators bad credit loans electric cars
ZADNJI KOMENTARJI
IZ TISKANE IZDAJE
NAJBOLJ BRANO
EKIPA
PIŠITE NAM!

2009 © Ekran

r57c99 shell